| Utama | Post Baru | Kemaskini | Masuk | Keluar |

Thursday, June 24, 2010

Pengalaman Terindah...

Sesungguhnya pengalaman ini cukup manis dan indah buat aku dan cik abang. Kehadiran insan baru dalam hidup kami memberikan sinar baru yang cukup istimewa. Pengalaman berjaga sampai lewat pagi memang kadang2 meletihkan..tapi hakikatnya semua itu terbalas bila melihat keletah si comel. Cik abang pun teramat seronok melayan keletah di comel.

Jika dulu cik abang bila balik dari kerja terus duduk depan komputer dan layan facebook. Tapi sekarang dia lebih rela layan si comel. Mungkin itulah perubahan ketara seorang insan bergelar lelaki apabila sudah menjadi abah. Alhamdulillah.... Semoga kebahagiaan ini berkekalan.Amin...


Monday, June 14, 2010

Akhirnya


Alhamdulillah...akhirnya saat-saat yang aku nantikan muncul juga. Syukur alhamdulillah.. Moga ada sinar dalam kehidupan kami. Amin..

Saturday, June 12, 2010

Rina's Stories Contest


Sebenarnya kebetulan terjumpa contest nie masa tengah blogwalking. Tengok contest nie macam menarik. So saya pun join la..sambil-sambil untuk mengeratkan siratulrahim antara kawan-kawan blog.


rinastories
rinawardrobe

Jasad anak dalam perigi

KOTA BHARU: Penemuan sepasang selipar berhampiran sebuah telaga di belakang rumah memberi petunjuk kepada seorang bapa untuk menemui jasad anak keempatnya yang ditemui lemas dalam kejadian di Kampung Membatu, Ketereh, semalam.

Kejadian jam 11 pagi itu disedari Abdul Deraman Mohamed, 59, selepas gagal mengesan anaknya, Mohd Sujairi, 27, yang sebelum itu kali terakhir dilihat di rumah bersama dua lagi anaknya sebelum dia ke rumah jiran yang mengadakan majlis kenduri kahwin.Sejurus selesai membantu jirannya, Abdul Deraman menjengah anaknya kerana tidak sedap hati dengan keadaan pemuda itu yang sebelum ini mengadu tidak sihat.

Disebabkan anaknya itu mengalami masalah tekanan perasaan dan bergantung kepada ubat, bapa kepada tujuh anak itu bergegas mencari Mohd Sujairi di sekitar rumah termasuk di biliknya, namun gagal.Keadaan itu memaksa Abdul Deraman menjengah di bahagian dapur sebelum melihat pintu dapur dalam keadaan terbuka manakala terdapat sepasang selipar mangsa di kawasan telaga.

Merasakan ada yang tidak kena, dia menjolok telaga berkenaan menggunakan sebatang buluh sebelum dapat mengesan mangsa.Dia terpaksa mendapatkan bantuan penduduk kampung untuk menyedut keluar air telaga yang kemudian disertai sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Ketereh. Hasilnya air telaga itu disedut keluar dan mereka menemui mayat Mohd Sujairi.

Menceritakan tragedi menimpa anaknya itu, ibu mangsa, Normah Ayob, 53, berkata ketika kejadian, dia bersama suaminya berada di rumah jiran untuk membantu persiapan majlis kenduri kahwin.Katanya, dia kemudian dimaklumkan kehilangan anaknya daripada suami selepas gagal mencari di sekitar rumah termasuk dalam bilik yang menjadi lokasi biasa anaknya berehat.

“Malam tadi (kelmarin), saya pergi membantu rumah sebelah (jiran), abah dia pun pergi sama. Bagaimanapun dia nampak tidak sihat pagi itu (semalam) dan dalam keadaan gelisah. “Bimbang keadaannya, suami pulang ke rumah dan gagal menemuinya sebelum memberitahu saya mengenai kehilangan arwah selain mendakwa menemui selipar berdekatan sebuah telaga,” katanya ditemui di rumahnya, semalam.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Ketereh, Zahariman Awang berkata, lima anggota termasuk pegawai bersama sebuah jentera dihantar ke tempat kejadian sejurus mendapat laporan mangsa jatuh ke dalam telaga.
 

Bola Oh Bola



Pagi tadi demam bola Piala Dunia muncul lagi... Para suami or insan yang bergelar lelaki pasti seronok kerana saat2 ini amat2 mereka nantikan. Maklum la 4 tahun sekali kan.. Cik abang pun terlibat sama la...Berjaga sampai pagi. Last2 tv tu terpasang sampai pagi...ermmm....bagi para2 isteri harap2 banyak bersabar ye. Melihat ragam para suami di musim bola nie. Bagi isteri yang memahami alhamdulillah...tp bagi yang tak boleh terima situasi nie...harap bersabar.

Friday, June 11, 2010

Gadai emas cari anak lari ikut pengkid

KAJANG: Hanya kerana mahu mencari anak gadisnya yang hilang dilarikan kekasih sejenis, sepasang suami isteri sanggup menjual semua harta dan barang kemas semata-mata untuk membeli tiket penerbangan ke Kuala Lumpur.

PULANGLAH...Mimie lari dari rumah di Semporna, Sabah. Anak gadis pasangan terbabit melarikan diri dari rumah mereka di Semporna, Sabah, sejak 15 April lalu.Abdul Sarang Bangun, 42, dan isterinya, Norhayati Hambong, 43, yang berasal dari Kampung Sungai Gajah, Semporna, Sabah, sebelum itu gembira selepas diberitahu saudara terdekat anaknya, Marnie, 15, sudah ditemui dan berada di rumah bapa saudaranya di Batu 14, Hulu Langat di sini, pada 1 Jun lalu. Malangnya impian Abdul Sarang untuk menemui Marnie atau nama mesranya Mimie tidak kesampaian apabila remaja terbabit sekali lagi melarikan diri dari rumah bapa saudaranya itu.

Abdul Sarang berkata, harapannya untuk bertemu anak gadisnya hilang sejak lebih sebulan lalu berkecai selepas mengetahui anak gadisnya itu melarikan diri sekali lagi dari rumah adik iparnya, Ali Bais Hambong secara senyap-senyap kira-kira jam 1 pagi, Ahad lalu.Menurutnya, dia amat sedih dan terkilan apabila gagal bertemu Mimie setibanya di Kuala Lumpur bersama isterinya, kelmarin.“Sebaik sahaja mendapat berita Mimie pulang ke rumah Ali Bais dan menyatakan persetujuan untuk pulang ke Semporna, saya tidak teragak-agak membeli tiket penerbangan datang ke Semenanjung untuk menjemputnya.
“Saya yang bekerja sebagai petani tidak berkemampuan, tetapi isteri sanggup menggadaikan semua barang kemasnya bagi mendapatkan wang membeli tiket penerbangan dan membiayai perbelanjaan selama berada di sini,” katanya ketika ditemui di rumah Ali Bais, petang semalam.Abdul Sarang membawa bersama seorang lagi adik iparnya dari Semporna iaitu Mohd Yasin Hambong untuk menemaninya memandangkan ini pertama kali dia menaiki kapal terbang dan menjejakkan kaki ke Semenanjung.

“Saya harap Mimie menghargai pengorbanan dan kasih sayang kami terhadapnya dengan kembali ke pangkuan keluarga. Kami tidak akan memarahinya asalkan dia pulang ke pangkuan keluarga.“Saya meminta sesiapa yang mengenali atau mempunyai maklumat mengenai Mimie menghubungi Abdul Sarang di talian 014-2045729 atau Ali Bais (012-3315249),” katanya.

Macam mana ye...

Bila melawat blog orang lain semua cantik2 and banyak entri. Tapi aku tak tau nak tulis apa dalam blog nie. Mati idea nak berblog. Ingat nak cari ilham ke nak try lihat apa2 yang boleh disumbatkan dalam blog nie. Ada sebarang cadangan.... Maklum la aku nie memang payah sikit nak tulis entri baru kalau takde idea...

Merajuk or biarkan je....


Apa yang korang akan buat bila korang ada masalah? Selesaikan or buat tak tahu je... Kalau aku layan nanti tension. Baik buat tak tahu je la... Malas nak serabutkan kepala nie....

Wednesday, June 02, 2010

Lamanya Tak Update Blog


Hai all...sorry dah lama tak update blog nie. Al-maklum la..agak sibuk n baru balik dari kampung suami di Perak. Ramainya umat sampai jem kat highway. Nak masuk tandas pun kena beratur. Nak beli makanan apa lagi...meja x cukup. Last2 cakap kat cik abang, "kita bungkus je la..". Pastu kami makan tepi jalan...Sedih jer..


 
Copyright 2010 by Sejenak D'Husza.