| Utama | Post Baru | Kemaskini | Masuk | Keluar |

Wednesday, October 07, 2009

:: Kawan @ Lawan ::


Aku sebenarnya keliru & berfikir bagaimana nak bezakan antara kawan & lawan. Manusia luaran nampak sama, yang beza cuma dalam hati. Jika aku tersalah pilih kawan, aku juga yang akan merana nanti... Ya ALLAH... Engkau bantulah aku dalam setiap urusanku & pergaulanku agarku tidak tersalah memilih kawan. Jauhilah aku dari PHD masyarakat di sekelilingku... Lindungilah keluargaku. Amin...
Duri dalam daging... Memang sukar untuk membezakan seseorang melalui luaran.. Tak semestinya yang baik, yang diam tu betul2 baik n diam. Dan tak semestinya yang jahat tu betul2 jahat. Manusia memang pelakon dunia yang hebat... Yang jadi mangsa tetap orang yang sama.. Orang yang tak pernah nak ambil tahu sama ada orang tu menipu or tidak.. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui dan biarlah Allah yang menilainya.. Aku hanya manusia biasa yang kadang2 pun ada buat silap jugak..

1 comments:

DH said...

Hati seseorang bukanlah perkara yang senang dinilai..
Orang sekarang ni pun banyak yang jenis ambil kesempatan..
Dalam zaman sekarang susah nak tahu apa makna di sebalik senyuman..
Ikut kata hati..
Tapi jangan lupa selitkan dengan pemikiran dan tawakal..
:)

Post a Comment

 
Copyright 2010 by Sejenak D'Husza.